eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.

2,4 millió a szerződött internetbanki lakossági ügyfelek száma

2010. április 26.

gkienet_garfikon_32009. december 31-én több mint 2,4 millió lakossági és több mint 350 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a magyarországi hitelintézeteknél. A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 21%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 13%-kal emelkedett. 2009 végén több mint 2,9 millió lakossági és mintegy 210 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél, míg az elmúlt egy év alatt a lakossági ügyfelek száma 10%-kal, a vállalati ügyfelek száma pedig 12%-kal nőtt. 2009. december 31-én közel 280 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban a hazai piacon, ez közel 40%-kal több az egy évvel ezelőtti értéknél – derül ki GKIeNET – T-Home – T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról kutatásából.

Internetbank

2009. december 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokat nyújtó hitelintézetek több mint 2,4 millió internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 4%-kal több, mint 3 hónappal ezt megelőzően, és 21%-kal magasabb, mint egy évvel korábban.
Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban meghaladta a 350 ezret, ami az előző negyedévhez képest 5%-os, ugyanakkor a korábbi évhez viszonyítva több mint 13%-os növekedést takar.
2009 végén a lakossági internetbanki ügyfelek aránya átlagosan 35% volt az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva, a vállalati ügyfelek esetén pedig 45% volt ugyanezen érték.

1. ábra Lakossági internetbanki ügyfelek száma és aránya (fő, illetve %)

Lakossági internetbanki ügyfelek száma és aránya 2009q4

Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile

Mobilbank

Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2009. december 31-én több mint 2,9 millió lakossági és több mint 210 ezer vállalati ügyfél rendelkezett.
Az érintett három hónap során a lakossági ügyfelek száma 1%-kal, egy év alatt pedig 10%-kal növekedett, miközben a vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 1%-kal, 12 hónap alatt pedig mintegy 12%-kal nőtt.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 42% volt az év végén, míg a vállalati ügyfelek 27%-a használhatta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.

2. ábra Mobiltelefonos szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek száma és aránya (fő, illetve %)
Mobiltelefonos szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek száma és aránya 2009q4

 Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile

Webkártya

Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására vehetők igénybe. Az úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.
2009. december 31-én közel 280 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 12%-kal több mint egy negyedévvel korábban és közel 40%-kal magasabb az egy évvel korábbi értéknél.

3. ábra Virtuális webkártyák száma (darab)

Virtuális webkártyák száma 2010q4

Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile

Hasonló kutatásaink

  • A mobilunk lehet a második pénztárcánk
    Magyarországon a 18 év feletti lakosság 23%-a használja rendszeresen bankkártyáját fizetésre, miközben a lakosság 81-82%-a rendelkezik az elektronikus fizetés lehetőségét is biztosító mobiltele...
  • Egyre több webkosarat tol a magyar
    A gazdaság kevés területén látni olyan mértékű növekedést, mint amit az internetes kereskedelem produkált 2011-ben – derül ki a GKIeNET – T-Mobile: „Jelentés az internetgazdaságról” májusban közzét...
  • E-kereskedelem mobilról – 2010-ben már okostelefonról is intenzíven vásároltunk
    2010-ben már hazánkban is mérhetővé vált, és elérte az 1,5%-ot az okostelefonok segítségével vásárolt termékek aránya a teljes e-kereskedelmi értékesítésen belül. Hazánk ezáltal követi a fejlett e-...
  • Tavaly is szárnyalt a magyarországi e-kereskedelem
    2010-ben tovább folytatódott a magyarországi internetes kereskedelem dinamikus bővülése – derül ki a GKIeNET 2011. augusztusban közzétett felméréséből. A teljes magyarországi kiskereskedelmi forgal...
FŐBB KUTATÁSI TÉMÁINK
bónusz/kupon, e-kereskedelem, e-kormányzat, e-pénzügyek, e-turizmus, elektronikus hírközlés, frekvencia, információs társadalom, informatikai biztonság, internet-előfizetés, internet-gazdaság, internet-használat, internet-hozzáférés, internet-penetráció, internetbank, internetes kereskedelem, K+F, karácsony, közösségi oldal, média, mobil fizetés, mobil pénztárca, mobil vásárlás, mobilinternet, mobiljáték, mobiltelefon, NGN, okostelefon, online játék, online vásárlás, PC, tablet, távközlés, TV, videómegosztás, VoD