eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.

Az online áruházak helyzete, 2002. IV. negyedév

2003. február 01.

“Mennyiségi növekedés mellett minőségi fejlődés”

2001-hez képest tovább bővült a hazai online áruházak piaca és a mennyiségi növekedés mellett a minőségi fejlődés jelei is láthatók. Az áruházak száma, forgalma és látogatottsága mellett az informatikai felkészültség és a vevői elégedettség is nőtt. A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. – a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével megvalósuló – felmérése szerint 2002-ben több mint 40%-kal nőtt az online boltok összforgalma Magyarországon, a 2001-es 3,2 milliárd Ft forgalom után a boltok tavaly 4,5 milliárd forint árbevételt realizáltak. A forgalom közel 60 százalékát a lakosság, 30 százalékát a vállalati szféra, míg 10 százalékát az intézményi szektor generálta. 2003-ban tovább folytatódik a piac bővülése, az internetes vásárlások összege elérheti a 6 milliárd forintot a piaci várakozások alapján.

Bár a hazai online áruházak bevétele, a vásárlások száma dinamikusan növekszik, súlyuk nem meghatározó a magyar gazdaságban, forgalmuk a hazai kiskereskedelmi forgalom 1 ezrelékét sem éri el.

Az online áruházak piacát a magas árbevétel-koncentráció jellemzi, hiszen a hazai 250-300 bolt közül az első 5 legnagyobb online áruház adja az összforgalom 42 százalékát, míg az első 10 az 59 százalékát.
2002-iv-jelentes-onlinearuhaz-forgalom
Forrás: GKIeNET-Westel-Sun felmérés

Az online áruházak körében a legnépszerűbb termékkategóriák közé a jól specifikálható termékek tartoznak, mint a DVD, a CD-ROM, a könyvek és a számítástechnikai eszközök. E termékkategóriák forgalmazásával foglalkozik hazánkban az online áruházak 38 százaléka.

Az áruházak szerint a vásárlók az áruházak termékválasztékával és vevőszolgálatával a leginkább elégedettek, míg a kézbesítési költségeket már kevésbé fogadják el.

Hasonló kutatásaink

  • Jelentés az internet-gazdaságról, 2002. IV. negyedév
    I. Összefoglaló A világháló üzleti életben betöltött szerepét, a vállalatok várakozásait tükröző GKI-Westel e-Gazdaság Index értéke 2002 IV. negyedévében 6,7 volt. Az index jelentős csökkenéséve...
  • Jelentés az internet-gazdaságról, 2002. III. negyedév
    I. Összefoglaló A világháló üzleti életben betöltött szerepét, a vállalatok várakozásait tükröző GKI-Westel e-Gazdaság Index 2002 III negyedévében tovább emelkedett, folytatva az év eleje óta ta...
  • Minden 25. forintot a neten költenek el a magyarok
    A magyar online kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, nem volt ez másképp a tavalyi évben sem. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma először s...
  • 200 Mrd Ft lesz idén az internetes kiskereskedelmi forgalom
    A magyarországi kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka bonyolódott interneten keresztül 2012-ben – derül ki az eNET most közzétett éves felméréséből. Az összesen 177 milliárd Ft-os forgalom idén to...
  • Soha nem látott magasságokban a hazai e-kiskereskedelem
    Ismét kiváló évet zártak a hazai e-kereskedők. Minden korábbi várakozásnál magasabb, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kiskereskedelmi szektorban 2014-ben. Ez a t...
  • Közel három és fél millió e-vásárló
    2014-ben az online vásárlók száma elérte a 3,4 millió főt Magyarországon, ami a rendszeresen internetezők 72%-át jelenti. Leginkább számítástechnikai eszközök, könyvek, játékok/ajándékok és ruházat...
FŐBB KUTATÁSI TÉMÁINK
bónusz/kupon, e-kereskedelem, e-kormányzat, e-pénzügyek, e-turizmus, elektronikus hírközlés, frekvencia, információs társadalom, informatikai biztonság, internet-előfizetés, internet-gazdaság, internet-használat, internet-hozzáférés, internet-penetráció, internetbank, internetes kereskedelem, K+F, karácsony, közösségi oldal, média, mobil fizetés, mobil pénztárca, mobil vásárlás, mobilinternet, mobiljáték, mobiltelefon, NGN, okostelefon, online játék, online vásárlás, PC, tablet, távközlés, TV, videómegosztás, VoD