eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.

E-kiskereskedelmi logisztikai megoldások Magyarországon

2016. február 04.

Az eNET a 2015. évi logisztikai kutatásában a Magyarországon működő, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek logisztikai megoldásait vizsgálta.

A kutatás rámutatott, hogy a webáruházaknál elérhető szállítási módok közül továbbra is a futárszolgálatos kézbesítés a leggyakrabban megtalálható, a webáruházaknál elérhető szállítási módok átlagos száma 2,5. A futárszolgálatok közül a három legnagyobb szerződésállománnyal rendre a GLS, az MPL és a DPD rendelkezik (a korábbi felvásárlás miatt a GTR-re vonatkozó adatokat is tartalmazza a DPD értéke.)

eNET_logisztika_2015_szallitasi modok_v3-01-01

A futárszolgálatos kézbesítést biztosító webáruházaknál az elérhető futárszolgálatok átlagos száma 1,2. A személyes átvételt biztosító, személyzettel rendelkező partner pontok közül a Pick Pack Pontok az elterjedtebbek az ilyen átvételi módot kínáló és a kutatásban részt vevő webáruházak körében. A magyarországi webáruházak 43%-a egy logisztikai szolgáltatóval köt szerződést, közel egyharmada pedig több szereplővel is rendelkezik szerződéssel. A fennmaradók viszont egyáltalán nem kötnek megállapodást logisztikai szolgáltatóval. 2014-ről 2015-re nőtt azok aránya, akik több logisztikai szolgáltatóval is kötnek szerződést. A logisztikai szolgáltatóval kötött szerződések jellemzően határozatlan időre szólnak, egyáltalán nem jellemző az egy évnél rövidebb időszakra szóló szerződés. A webáruházak 87%-a biztosít a raktáron lévő termékek esetén garantált kiszállítási időt. A legjellemzőbb garantált kiszállítási idő a 48 órán belüli garantált kiszállítás. A magyarországi webáruházak 36%-ánál fordult elő 2014-ben külföldről érkező megrendelés. A nemzetközi megrendelések elsősorban a szomszédos országokból érkeztek (85%), de egyéb európai és nem európai országokból is volt megrendelés. A hazai webáruházak 78%-ánál fordult elő visszáru 2014-ben.

Hasonló kutatásaink

  • Okostelefonos fronton erősít az eNET
    2013. január 1-től mobil kutatásvezetőként (Head of Mobile Research) az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél folytatja pályafutását Pintér Róbert internetes szakember, korábban az Ipsos online...
  • Hogyan állunk digitális képességek terén?
    Bár a felnőtt magyar internetezők többsége egyre hatékonyabban és egyre több tevékenységre használja a netet és a kapcsolódó technológiákat, a digitális jártasság (kompetenciák) terén még van h...
  • Bruttó 16,5 milliárd forintra nőtt az online napi ajánlatok piaca
    2014-ben mintegy bruttó 16,5 milliárd forintra duzzadt az online napi ajánlatok összesített forgalma Magyarországon. A már nem elhanyagolható méretű piac az általános kínálatú bónuszos/kuponos olda...
  • Soha nem látott magasságokban a hazai e-kiskereskedelem
    Ismét kiváló évet zártak a hazai e-kereskedők. Minden korábbi várakozásnál magasabb, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kiskereskedelmi szektorban 2014-ben. Ez a t...
  • Csak egy maradhat – harc az online apróhirdetési piacon
    Az online apróhirdetési piac uralmáért folytatott verseny 2014-ben sem hagyott alább, sőt az elmúlt hónapban ismét felbolydult a piac és a konkurenciaharc egy újabb szakaszába érkezett, miután a ké...
  • Mobilos játékosok, játékos mobilok
    Az okostelefonokra letölthető, mobil alkalmazásokat árusító online áruházak legnépszerűbb termékei jelenleg a mobiljátékok. A felhasználók leginkább az ügyességi és a logikai játékokat kedvelik, am...
FŐBB KUTATÁSI TÉMÁINK
bónusz/kupon, e-kereskedelem, e-kormányzat, e-pénzügyek, e-turizmus, elektronikus hírközlés, frekvencia, információs társadalom, informatikai biztonság, internet-előfizetés, internet-gazdaság, internet-használat, internet-hozzáférés, internet-penetráció, internetbank, internetes kereskedelem, K+F, karácsony, közösségi oldal, média, mobil fizetés, mobil pénztárca, mobil vásárlás, mobilinternet, mobiljáték, mobiltelefon, NGN, okostelefon, online játék, online vásárlás, PC, tablet, távközlés, TV, videómegosztás, VoD