eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.

Továbbra is dinamukisan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma

2006. május 01.

A GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a T-Mobile – a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve – negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.

II. ÖSSZEFOGLALÓ

  • 2005 negyedik negyedévének végén több, mint egymillió lakossági és közel 93 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
  • A megelőző egy év alatt a lakossági ügyfelek száma 56%-kal, a vállalati ügyfelek száma 43%-kal nőtt.
  • 2005. december 31-én kb. 65 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 88%-kal több, mint egy évvel korábban.


II. A FELMÉRÉS EREDMÉNYEI

Mobilbank
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra (SMS értesítésekre és aktív mobiltelefonos szolgáltatásokra) szóló szerződéssel 2005. december 31-én több, mint egymillió lakossági és 93 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 15%-kal, egy év alatt pedig 56%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 10%-kal, 12 hónap alatt pedig 43%-kal nőtt.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 16,6% volt a negyedik negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 15,9%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
A GKIeNET előrejelzése alapján a lakossági mobilbanking ügyfelek száma 2006 végére megközelítheti az 1,3 milliós darabszámot.

Mobiltelefonos szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek száma és aránya a bankoknál

2006-i-jelentes-mobil

Forrás: T-Mobile – GKIeNET Kft. – SUN Microsystems

Webkártya
Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.
2005. december 31-én kb. 65 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 8%-kal több mint egy negyedévvel korábban és 88%-kal több, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva.

Virtuális webkártyák száma (db)

2005-iv-jelentes-webkartyak

Forrás: T-Mobile – GKIeNET Kft. – SUN Microsystems

III. A KUTATÁSRÓL

A felmérés 2006 márciusában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2005 negyedik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 61%-a a képviseltette magát a felmérésben.

Hasonló kutatásaink

FŐBB KUTATÁSI TÉMÁINK
bónusz/kupon, e-kereskedelem, e-kormányzat, e-pénzügyek, e-turizmus, elektronikus hírközlés, frekvencia, információs társadalom, informatikai biztonság, internet-előfizetés, internet-gazdaság, internet-használat, internet-hozzáférés, internet-penetráció, internetbank, internetes kereskedelem, K+F, karácsony, közösségi oldal, média, mobil fizetés, mobil pénztárca, mobil vásárlás, mobilinternet, mobiljáték, mobiltelefon, NGN, okostelefon, online játék, online vásárlás, PC, tablet, távközlés, TV, videómegosztás, VoD