eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.

Lezárult az eNET és az Árukereső.hu első közös kutatása

2013. április 18.

Az együttműködés alapja és egyben a kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata volt. Mivel mindkét fél számára ez a szegmens jelenti az online kiskereskedelem fejlődése szempontjából legfontosabb réteget, így a hosszútávú piackutatási együttműködés remek lehetőséget kínál számukra az ebből adódó szinergikus hatások kihasználására, a piac megértésére és a szereplők edukálására.

A válaszadók teljes online forgalma 16 milliárd forint volt, amely a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-a. A felmérésben adott visszajelzések alapján ez az összeg 2013-ra közel 20%-kal fog nőni. Bár a forgalom háromnegyede közvetlenül a webáruházi felületen keresztül érkezett, elég jelentős, körülbelül 20%-os az árösszehasonlító oldalak szerepe.

A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás.

A tavalyi évben a leggyakrabban használt hirdetés típusok között sorrendben az árösszehasonlító oldalakon történő megjelenés, a keresőoptimalizálás és a keresők találati oldalán megjelenített PPC alapú hirdetések kapták a főszerepet.

Alapvetően pozitív hozzáállás jellemzi a válaszadókat a vállalkozásuk működtetését illetően; 91%-uknak ha most lenne lehetősége online vállalkozásba fogni, biztosan belevágna.

Az eNET Kft.-t – korábbi nevén GKIeNET Kft. – egy telekommunikációs és informatikai piackutatásokra, illetve információs társadalomkutatásokra szakosodott piackutató cég, melynek küldetése, hogy a legmagasabb szakmai elvárásoknak megfelelő alapkutatásokat készítsen és az így előállított információkat szekunder adatokkal kiegészítve partnerei és ügyfelei számára értéket teremtsen.

Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala, egyben online vásárlási kalauza, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette már a felhasználókat és a boltokat. Felhasználóik jelenleg több mint 1000 webáruház 2,7 millió terméke közül válogathatnak az oldalon.

A kutatás összefoglaló prezentációja letölthető innen!

 

 

Hasonló kutatásaink

  • Közel három és fél millió e-vásárló
    2014-ben az online vásárlók száma elérte a 3,4 millió főt Magyarországon, ami a rendszeresen internetezők 72%-át jelenti. Leginkább számítástechnikai eszközök, könyvek, játékok/ajándékok és ruházat...
  • A mobilunk lehet a második pénztárcánk
    Magyarországon a 18 év feletti lakosság 23%-a használja rendszeresen bankkártyáját fizetésre, miközben a lakosság 81-82%-a rendelkezik az elektronikus fizetés lehetőségét is biztosító mobiltele...
  • Meghódítja-e az okostelefon az online vásárlást?
    Magyarországon is megjelentek azok a fogyasztók, akik már csak kizárólag mobiltelefonjukat használják online vásárlásra, igaz, arányuk még alacsony (2%) ez azonban a közeljövőben várhatóan fokozato...
  • Fókuszban az e-kereskedelem, 2002. II. negyedév
    A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve - negyedévente felméri az internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság f...
FŐBB KUTATÁSI TÉMÁINK
bónusz/kupon, e-kereskedelem, e-kormányzat, e-pénzügyek, e-turizmus, elektronikus hírközlés, frekvencia, információs társadalom, informatikai biztonság, internet-előfizetés, internet-gazdaság, internet-használat, internet-hozzáférés, internet-penetráció, internetbank, internetes kereskedelem, K+F, karácsony, közösségi oldal, média, mobil fizetés, mobil pénztárca, mobil vásárlás, mobilinternet, mobiljáték, mobiltelefon, NGN, okostelefon, online játék, online vásárlás, PC, tablet, távközlés, TV, videómegosztás, VoD