Híreink

5G: tízből hét netező használná

1024 387 eNet

A világ néhány éven belül várhatóan nagyot fog változni, ugyanis hamarosan beköszönt az 5G technológia korszaka. És hogy mit is jelent ez nekünk, felhasználóknak? Az ötödik generációs mobilhálózat új dimenziókat fog megnyitni: intelligens közlekedési rendszerek, okos városok, távorvoslási megoldások fogják megkönnyíteni az életünket. A felnőtt magyar internethasználók 80%-át érdeklik az 5G-s újítások, 71%-uk pedig igénybe…

Tovább

Magasabb sebességbe kapcsolt a hazai e-kiskereskedelem

904 510 eNet

Ismét sikeres évet zárt a hazai online kiskereskedelem. 2016-ban 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a magyar webshopok, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5%-a. Az online szektor dinamikus bővülése nem meglepő, hiszen egyre többen és egyre nagyobb kosárértékben vásárolnak online – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából,…

Tovább

Közel 200.000 hazai e-sport játékos – az e-sportról számokban

1024 576 eNet

Hétköznap átlagosan három, hétvégén pedig öt órát töltenek az e-sport játékokat játszó magyar fiatalok e-sporttal, 44% játszik vagy tervez versenyszerűen játszani, a legnépszerűbb játék pedig a Counter-Strike: Global Offensive – derült ki az eNET Internetkutató, az Esportmilla – Egymillióan a Magyar Esportért, és az Esport1 közös kutatásából, amely a hazai e-sportolói szokásokat vizsgálta. Ha társaságban…

Tovább

Okostelefonnal jobban összemosódik a munka és a magánélet

1024 414 eNet

Az okostelefonokon az állandó online jelenlét miatt egyre jobban összemosódnak a munka és a magánélet határai. Munkaidőben is foglalkozhatunk ügyes-bajos privát dolgainkkal és folyamatosan tarthatjuk a kapcsolatot családunkkal, ismerőseinkkel. Ezzel együtt a munkahelyi teendőinket is bármikor intézhetjük telefonunk segítségével. A dolgozó okostelefon-használók azonban javarészt előnyként élik meg ezt a helyzetet: 78 százalékuk inkább dolgozik szabadidejében…

Tovább

A gamer bennünk van

1024 576 eNet

Magyarországon tízből hat internetező videojátékozik – videojáték alatt értve minden, elektronikus eszközön (számítógépen, okostelefonon, tableten, konzolon, tévén) játszott játékot. Videojátékozni már rég nem a hardcore gaminget jelenti csak: a legnépszerűbb videojáték a Passziánsz, Mahjong, Candy Crash és a Szókereső. A játékosok 56%-a okostelefonján (is) hódol szenvedélyének – derül ki az eNET Internetkutató videojáték-kutatásából. Homo ludens…

Tovább

Már híreket, zenét és filmet is mobilon fogyasztunk

921 421 eNet

Okostelefont mára közel 4 és félmillióan használnak hazánkban, 90 százalékuk valamilyen tartalmat is rendszeresen fogyaszt a mobilján. Az okostelefonok minden más eszközt pótolni tudnak: a hírek, cikkek olvasása és a zenehallgatás mellett már nemcsak rövid videókat, hanem filmeket is nézünk rajtuk. Mindezekhez pedig a telefonra töltött fájlok helyett egyre inkább veszünk igénybe online lehetőségeket –…

Tovább

A késő karácsonyi csomagok tanulságai számokban

800 450 eNet

Bár a webáruházak a 2016-os karácsonyi szezonra is minden tudásukat bevetve készültek, és a futárszolgálatok is csúcson jártak a kapacitásukat illetően, mégis minden hatodik 18 év feletti internetező átélhetett több vagy kevesebb aggodalmat a karácsonyi időszakban késéssel érkező internetes rendelései miatt. A késedelmes teljesítések miatt a vásárlók legalább annyira okolják a webáruházakat, mint a futárszolgálatokat/kiszállítókat.…

Tovább

E-kereskedelmi Körkép 2016

752 777 eNet

Kényelem és kedvező ár – két jelentős szempont, amiért az internetes vásárlás mellett döntenek az online vásárlók. Okostelefonok és tabletek – a látogatók egyharmada kisképernyős eszközről érkezik a hazai webáruházakba. 11 400 forint – töretlen az átlagos kosárérték növekedése. Utánvét során készpénzes fizetés és futárszolgálattal történő kiszállítás – a webáruházak és online vásárlók által leginkább preferált…

Tovább

Internet karácsonykor: összeköt és programot ad

1024 344 eNet

Az internet a karácsonyi időszakban is nélkülözhetetlen a család összetartásában. Összeköt minket a tőlünk távol lévő szeretteinkkel és barátainkkal, de a tipikus karácsonyi programnak számító film‑, sorozat- és műsornézésben is egyre meghatározóbbá válnak az internetes lehetőségek. Bár karácsonykor egyértelműen az élő tévéműsorok dominálnak, tízből hat válaszadó már online (is) fogyaszt mozgóképes tartalmakat – derül ki…

Tovább

Black Friday: közel 2,1 millió vásárló hazánkban

996 341 eNet

A Black Friday bevette Magyarországot. Az eNET 2016 decemberi kutatása szerint idén közel 2,1 millió felnőtt internetező vásárolt ezen a napon. Nemcsak az online, hanem az offline, hagyományos üzletekben hirdetett akciók is népszerűek voltak. Elsősorban játékokat, ruhát, számítástechnikai eszközöket és konyhai termékeket vettek az akciókat kedvelők. A netezők 30%-a ma már tudatosan készül erre a…

Tovább